Menu
Punten

Bezorgen volgens de richtlijnen:

- Richt een wachtruimte in voor bezorgers die zich in het restaurant bevinden. Markeer met bijvoorbeeld tape ten minste 1,5 meter tussen de wachtplaatsen. Doe dit ook voor bezorgers die buiten het restaurant aan het wachten zijn.  

- Probeer de ophaalpunten zo ver mogelijk van de plek waar je je gerechten bereid te plaatsen om het directe contact tussen restaurantpersoneel te minimaliseren. 

- Probeer zoveel mogelijk zeep en water of desinfecterende handgel beschikbaar te stellen voor bezorgers.  

- Wijs iemand in je team aan om het afhalen te regelen. Doe dit sowieso tijdens de spits en zorg dat er maar 1 bestelling tegelijk wordt opgehaald bij een ophaalpunt. 

- Communiceer met de bezorgers dat ze hun thermostas mee het restaurant in nemen als ze een bestelling komen ophalen. De bestelling moet altijd in de thermostas gedaan en afgesloten worden voordat de bezorger je zaak verlaat.  

- Zorg ervoor dat voordat de bezorgers de verpakkingen en zakken krijgen met je gerechten, je deze goed hebt afgesloten met plakband of stickers. 

 

Afhalen volgens de richtlijnen: 

- Communiceer aan de buitenkant duidelijk wat de regels en richtlijnen zijn door posters op te hangen en borden te plaatsen. Denk bijvoorbeeld aan ‘geen toegang tot toiletten voor gasten.’

- Laat gasten, indien mogelijk, rechts naar binnen lopen en links de zaak verlaten. Je kan ook gebruik maken van verschillende in- en uitgangen. Je kunt de routing met tape, lint of hekken aangeven.

- Creëer afhaalzones met tape op de grond, zodat mensen 1,5 meter uit elkaar blijven. 

- Bied gasten een desinfectiepompje aan door het bij de ingang neer te zetten. 
 
- Communiceer dat contactloos betalen zeer gewenst is. 

- Draag, wanneer mogelijk, handschoenen (maar dan wel regelmatig wisselen) of gebruik tangen. Heb je geen handschoenen? Was vaak je handen en reinig erna nog met desinfectie. 
Cook&Save
Producten
Recepten
Winkelmand
Menu