Menu
Punten

De digitalisering wordt steeds belangrijker nu mensen steeds meer de behoefte hebben om sociale verbinding met elkaar te zoeken online. 

Het is mooi om te zien hoe chefs hun kennis delen door bijvoorbeeld live te gaan op platforms als Facebook en Instagram. Op deze manier bouw je aan een online netwerk en blijf je zichtbaar als chef. Hierbij kun je aan het volgende denken:

1.	Betrek je gasten en volgers

1. Betrek je gasten en volgers

Inspireer je gasten en volgers online met foto's van gerechten. Of deel de nieuwe gerechten die je van plan bent op de kaart te zetten en maak gasten nieuwsgierig. 

Vraag je gasten en volgers wat zij graag op het menu zouden zien of wat ze altijd al hebben willen weten van het werken in een professionele keuken. 

Laat de mensen zien achter de gerechten, stel ze voor via korte video’s.

 

2. Vergroot je netwerk

2. Vergroot je netwerk

Ga bijvoorbeeld een live cooking challenge aan met een collega-chef van een ander restaurant. Dat kan bijvoorbeeld heel eenvoudig via Instagram, waar je tot een uur live kan zijn.

Puur entertainment en kooktelevisie voor je volgers! Bovendien vergroot je je netwerk doordat de volgers van het restaurant met wie je de challenge aangaat, jou ook zien.  

3.	Deel je kookkennis

3. Deel je kookkennis

Een andere manier om volgers en toekomstige gasten te inspireren is het delen van je kookkennis via kookvideo’s.
 
Men kookt ook vaak thuis. Altijd een goed moment om jouw kookkennis via kookvideo’s en tips te delen. Geen restaurantgerechten, maar juist troostrijk, simpel eten, comfort food en gezonde gerechten. 
 

Cook&Save
Producten
Recepten
Winkelmand
Menu