Bij Unilever Food Solutions geloven wij dat duurzaam leven de enige manier is om te groeien op de lange termijn. We ontwikkelen nieuwe manieren van werken die zorgen voor groei van zowel ons bedrijf als van lokale gemeenschappen. Om een duurzame toekomst mogelijk te maken is verandering op grote schaal nodig. Daarom vormen we partnerships met overheden, maatschappelijke organisaties en anderen in onze bedrijfstak, als voorbeeld van de verandering die we willen zien. Samen met onze chefs willen we bij Unilever Food Solutions de gasten goede kwaliteit bieden.
We helpen chef-koks wereldwijd met het bereiden van smakelijke, voedzame maaltijden, zodat hun klanten blijven terugkomen. Duurzaamheid is daar een belangrijk onderdeel van. Wij denken dan ook graag mee met chef-koks over de menukaart, bereidingswijze en organisatie van de keuken. Zodat we samen de smaakmakers van een duurzame toekomst kunnen zijn.
Unilever Food Solutions heeft vier aandachtsgebieden uitgekozen om actief een bijdrage te leveren aan mens en milieu.
1. Gezonder eten
Wereldwijd 200 miljoen maaltijden per dag evenwichtiger, smakelijker én gezonder maken. Dat is ons doel voor 2020. Met ons ‘Verleidelijk Lekker’-programma inspireren we chefs met recepten en gaan we met hen in gesprek over deze onderwerpen.
2. Meer voedselveiligheid
We helpen chefs de voedselveiligheid in hun keukens te verbeteren. Onze Food Safety Service zet zich in voor meer kennis over voedselveiligheid en helpt chefs met vragen op dit gebied.
3. Minder afval
Wij ondersteunen chefs om de keuken efficiënter te organiseren. Dat betekent een flinke besparing en minder afvalstromen. Via onze Waste Service helpen we chefs om meer inzicht te krijgen in hun afvalstromen. Ook bieden we tools om de hoeveelheid voedselafval te verlagen.
4. Duurzame landbouw
Tegen 2020 zullen we 100% van onze landbouwgrondstoffen betrekken uit duurzame landbouw. Hiermee dragen we bij aan een van de hoofddoelen uit het Sustainable Living Plan om tegen 2030 de milieuvoetafdruk van de productie en het gebruik van onze producten te halveren.
Externe erkenning
Wij werken hard om onze ambitieuze duurzaamheidsdoelen te realiseren. Om die reden zijn we trots dat onze inspanningen ook extern worden erkend. In 2017 behaalden we voor de 15e keer de nummer 1 positie op de Dow Jones Sustainability Index. Deze index is een wereldwijd erkende, onafhankelijke benchmark waarbij prestaties van vooraanstaande bedrijven worden beoordeeld op basis van relevante economische, maatschappelijke en milieucriteria. Daarnaast staat Unilever bovenaan de jaarlijkse Oxfam-ranglijst Behind the Brands, die de ‘Big 10’ van levensmiddelenproducenten met elkaar vergelijkt ten aanzien van hun milieu- en maatschappelijke beloftes.